Blog
Meer beleving creëren in je winkel, je omzet verhogen, inspelen op de seizoenen en/of de actualiteit. Op deze blogpagina deel ik met plezier mijn inzichten en waardevolle tips & tricks rond visual merchandising en (winkel)styling in het algemeen.
Heb je een brandende vraag voor mij? Laat het dan zeker weten en wie weet verschijnt er binnenkort een verhelderende blog over!
Veel lees- en inspiratieplezier!
Je omzet verhogen met deze 10 tips
Niets zo ergerlijk als je verkoopcijfers lager liggen dan verwacht. Of het nu komt door het weer, wegwerkzaamheden of een seizoensdip… Je wil deze dalende trend zo snel mogelijk de kop indrukken. Gelukkig zijn er verschillende acties en strategieën die je kan ondernemen om je omzet te verhogen. Ik licht ze in deze blog graag …
De invloed van geurmarketing op jouw omzet
Ons reukvermogen bepaalt in grote mate hoe we een persoon of een ruimte ervaren. Studies tonen aan dat maar liefst 75% van onze emoties bepaald wordt door wat we ruiken. Dit staat namelijk rechtstreeks in verbinding met ons emotioneel brein. Een bepaalde geur kan bijvoorbeeld een sterke herinnering oproepen. In deze blog leg ik je …
Drie gouden visual merchandising tips
Een goed product verkoopt zichzelf. En een ervaren verkoper is voldoende voor een goede verkoop. Maar toch pas je beter op voor deze twee valkuilen. Want naast een goed product en een goede verkoper, is visual merchandising een belangrijk aspect. En het presenteren van producten is daar alvast één onderdeel van. Jouw winkelpresentatie is als …
Hoe kan je de klantbeleving in jouw showroom maximaliseren?
De klantbeleving in jouw showroom verbeteren? Het is makkelijker gezegd dan gedaan en het wordt vaak onderschat. Het is echter een zeer bepalend onderdeel voor het succes van jouw zaak. Hoe beter klanten hun winkelervaring beleven, hoe hoger de omzet zal zijn. Met deze blog help ik je graag om de beleving van jouw klanten …
Hoe kan je de klantbeleving in jouw showroom maximaliseren? Lees verder »
Hoe creëer je een interactieve etalage?
De winkel als ervaring. Dat begint al bij de etalage. Door een interactieve etalage in te richten trek je de aandacht van voorbijgangers, maak je hen nieuwsgierig en laat je hen stoppen om interactie aan te gaan. Hoe begin je daar precies aan? En welke voordelen heeft zo’n etalage? Je leest het hieronder! De voordelen …
Een beursstand inrichten? Lees mijn tips!
Een beursstand inrichten die in het oog springt. Het klinkt makkelijk, maar het vraagt toch wat denk- en voorbereidingswerk. Het hoofddoel is namelijk om de aandacht te trekken van de beursbezoekers. Of hoe ik het graag benoem: stopkracht creëren. In deze blog deel ik enkele tips die je helpen om je beursstand succesvol in te …
Hoe pak je homestaging het best aan?
Met homestaging of vastgoedstyling benadruk je de sterke punten van een woning om deze sneller te kunnen verkopen. Klinkt makkelijk. Maar er komt heel wat bij kijken om deze verkooptechniek goed uit te voeren. Neem dus nog even de tijd om verder te lezen en ontdek hoe je homestaging het best aanpakt. Analyseer de locatie …
Stijlvol jouw etalage inrichten doe je zo
De functie van jouw etalage? Voorbijgangers inspireren en verleiden om binnen te komen. Want vergis je niet, je hebt gemiddeld maar 7 seconden om indruk te maken met je etalage. Je etalage inrichten is dus zeer belangrijk om stopkracht te creëren. Een goed ingerichte etalage … … weerspiegelt het aanbod en het imago van je …
Zintuiglijke marketing beïnvloedt het koopgedrag
Als retailer probeer je jouw winkel zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Want een winkel die goed en mooi ingericht is, spreekt automatisch meer aan. Maar het volstaat hierbij niet meer om enkel en alleen uit te pakken met aanbiedingen en acties. De eerder traditionele marketingcommunicatiemiddelen. Met zintuiglijke marketing creëer je bij je klant een bepaalde …
Zintuiglijke marketing beïnvloedt het koopgedrag Lees verder »
Breng de kerstsfeer naar je winkel
De zomerperiode is nu officieel voorbij. Het geknipte moment om als retailer uit te kijken naar de eindejaarsperiode. Lijkt je dat wat vroeg? Helemaal niet! Want de kerstsfeer naar je winkel brengen vraagt toch wat voorbereiding. Maar als je dat goed doet, dan levert je dat heel wat omzet op! In deze blog inspireer ik …
- 1
- 2
- Volgende »