Hands-on retail trainingen

Waar ik oprecht gelukkig van word? Dat is mijn ervaring en passie overbrengen aan retailers, stylisten, visual merchandisers en iedereen die geïnteresseerd is in retail. Hoe ik dat concreet in de praktijk breng? Door hands-on retail trainingen te geven waarbij de theorie meteen getoetst wordt aan de realiteit.

Retail trainingen vol praktische tips

Hoe je het ook draait of keert: alles start met de winkellay-out. Op die manier verhoog je de commercialiteit en de omzet van je winkel.

Elke winkel heeft een uniek assortiment met geheel eigen accenten en klanten. Het spreekt dus voor zich dat ik mijn retail trainingen afstem op de specifieke noden van het bedrijf zelf. Hierin laat ik je bewust worden van het belang van:

een goede winkellay-out,

presentatietechnieken en hoe je jouw producten het best presenteert,

communicatie en de manier waarop je in de winkel communiceert naar klanten,

een goede verlichting.

Per groepje werk je tot slot concrete opdrachten uit.

AnsPhotography_2021_business_MicheleVanWambeke_social_6P6A8002
AnsPhotography_2021_business_MicheleVanWambeke_social_6P6A8002

Retail trainingen vol praktische tips

Hoe je het ook draait of keert: alles start met de winkellay-out. Op die manier verhoog je de commercialiteit en de omzet van je winkel.

Elke winkel heeft een uniek assortiment met geheel eigen accenten en klanten. Het spreekt dus voor zich dat ik mijn retail trainingen afstem op de specifieke noden van het bedrijf zelf. Hierin laat ik je bewust worden van het belang van:

een goede winkellay-out,

presentatietechnieken en hoe je jouw producten het best presenteert,

communicatie en de manier waarop je in de winkel communiceert naar klanten,

een goede verlichting.

Per groepje werk je tot slot concrete opdrachten uit.

AnsPhotography_2021_business_MicheleVanWambeke_social_6P6A8144

Van theorie naar praktijk

Bij elke retail training hoort eerst een luikje theorie voordat we praktisch aan de slag gaan. Het is namelijk belangrijk dat je de basisprincipes leert kennen.

Ken je bijvoorbeeld de hotspots van je winkel? Dit zijn de beste plaatsen in je zaak die elke klant ziet en waar je dus jouw beste producten legt die je in de kijker wil zetten.

Wil je de klanttevredenheid verhogen en meer verkoop stimuleren? Dan is het belangrijk dat de juiste producten op het juiste moment en met de juiste communicatie op de juiste plaats worden gezet. Je zorgt er dus voor dat:

de producten en stock zo commercieel en inspirerend mogelijk gepresenteerd worden.

de productpresentaties op de strategische en meest commerciële locaties staan zoals de warme zones en hotspots.

de productpresentaties inspelen op de noden en de beleving van de klanten.

E-book

Download mijn gratis e-book

Ben je alvast geprikkeld om zelf aan de slag te gaan? Dan is mijn e-book ‘Meer omzet door visual merchandising’ de ideale handleiding. Zeg maar een verkorte versie van mijn retail trainingen. In mijn e-book vind je bovendien een handig overzicht van alle mogelijke trainingen.

Deze bedrijven deden al een beroep op mvw merchandising & styling voor een training

Boek een training

Naam
Toestemming*
Scroll naar top