De winkel als ervaring. Dat begint al bij de etalage. Door een interactieve etalage in te richten trek je de aandacht van voorbijgangers, maak je hen nieuwsgierig en laat je hen stoppen om interactie aan te gaan. Hoe begin je daar precies aan? En welke voordelen heeft zo’n etalage? Je leest het hieronder!
De voordelen van een interactieve etalage
Stopkracht creëren, belangstelling opwekken, … Het zijn maar enkele van de voordelen van een interactieve etalage:
- Zoals de naam aangeeft, wil je de interactie en betrokkenheid stimuleren. Hierdoor kunnen (potentiële) klanten een band opbouwen met jouw merk, product(en) en/of dienst(en). Dit kan je door hen een product te laten samenstellen of meteen te laten testen.
- Je vergroot de naamsbekendheid, verhoogt de klantenbinding en bouwt een goed merkimago op.
- Je verzamelt waardevolle gegevens over jouw klanten en krijgt zo een beter inzicht in jouw doelgroep om de klanttevredenheid te verbeteren.
- Je onderscheidt jezelf van de concurrentie door je etalage en dus je eigen merk op een unieke manier in de kijker te zetten.
Hoe maak je jouw etalage interactief?
Bij het inrichten van een interactieve etalage hou je best rekening met onderstaande zaken.
- Bepaal het doel en de boodschap: wil je meer klanten aantrekken of een bepaald merk, product of dienst promoten? Gebruik je doel als richtlijn voor het ontwerp van je etalage en de bijhorende communicatie.
- Kies een thema en stem dit af op jouw doel en merkidentiteit. Hou hierbij zeker rekening met de doelgroep van je winkel.
- Kies de gepaste technologie: van bewegingssensoren tot projecties of augmented reality. Kies doordacht en zorg dat het laagdrempelig, intuïtief en gebruiksvriendelijk is.
- Ondersteun met de juiste verlichting, beelden en kleuren. Maak er een visueel aantrekkelijk en samenhangend geheel van.
Tot slot is het belangrijk om je interactieve etalage goed te testen en de resultaten te meten. Hiervoor kan je bijvoorbeeld het aantal mensen tellen die daadwerkelijk de interactie aangaan met je etalage.
Hulp nodig om van jouw etalage een succes te maken?
Of je nu een interactieve etalage wil creëren of een etalage die gewoonweg opvalt en mensen overtuigt om binnen te komen. Bij mvw merchandising & styling ben je in de allerbeste handen! Neem gerust vrijblijvend contact op en ik luister met plezier naar jouw wensen.