Een beursstand inrichten? Lees mijn tips!

Een beursstand inrichten die in het oog springt. Het klinkt makkelijk, maar het vraagt toch wat denk- en voorbereidingswerk. Het hoofddoel is namelijk om de aandacht te trekken van de beursbezoekers. Of hoe ik het graag benoem: stopkracht creëren. In deze blog deel ik enkele tips die je helpen om je beursstand succesvol in te richten.

Wie, waarom en wat

Een beursstand inrichten begint niet bij het kiezen van de presentatieproducten en decoratie. Je moet vooraf goed weten wie de bezoekers zijn. Waarom komen ze langs en naar wat zijn ze op zoek of wat spreekt hen aan? Formuleer nadien wat je belangrijkste boodschap is, hoe je deze wilt overbrengen en welk(e) doel(en) je wilt bereiken om van een geslaagde beursdeelname te kunnen spreken.

beursstand inrichten
beursstand inrichten

Beursstand inrichten rond een thema

Kies een passend thema voor het inrichten van je beursstand. Zorg er wel voor dat het thema aansluit bij je huisstijl en bedrijfsidentiteit. Een goed gekozen en uitgewerkt thema zorgt namelijk voor extra beleving. Met de juiste kleuren, elementen (zoals vloerstickers, presentatiewanden of textielframes) en accessoires kan je op een budgetvriendelijke manier alvast een opvallende stand inrichten.

Een praktische maar aantrekkelijke inrichting

Een geslaagde beursstand heeft enerzijds een praktische indeling en anderzijds een aantrekkelijke aankleding.

  • Zorg voor duidelijke looprichtingen en voldoende loopruimte. Richt ook een rustig hoekje in waar de bezoeker zich kan informeren en zijn gegevens kan achterlaten. Want die wil je toch het liefst van al bemachtigen?
  • Stem je kleuren, drukwerk en andere promotiematerialen af op je thema maar zorg voor een mooi, aantrekkelijk geheel dat opvalt.

Creëer stopkracht

Het doel is om de aandacht van zo veel mogelijk bezoekers te trekken. Bepaal dus ook goed wat de belangrijkste producten of diensten zijn die je wilt tonen. Toon deze op de strategische plekken en ondersteun met bijpassende materialen, beeld, licht en geluid. Zo kan je jouw hoofdproduct of -dienst extra in de kijker zetten met aangepaste verlichtingselementen of door gebruik te maken van een videowand of een experience corner.

beursstand inrichten

Hulp nodig bij het stylen van een beursstand?

Elke beursstand is uniek en vraagt om een specifieke aanpak. Kan je wat inspiratie en advies gebruiken voor het inrichten van je beursstand? Neem vrijblijvend contact op en kom te weten welke mogelijkheden er zijn!

Scroll naar top