Retail Styling & Merchandising

Met een goede winkelstyling kunt u uw omzet verhogen. Iedereen is gevoelig voor sfeer en het is dus belangrijk dat uw collecties/producten op een commerciële maar ook creatieve en inspirerende manier worden gepresenteerd.

Juist nu in tijden van zware concurrentie door online verkoop, is het belangrijk je als winkel door middel van merchandising te onderscheiden van de concurrentie.

Visual merchandising geeft je winkel identiteit, verrast en inspireert de klant. Online blijft dit lastig, maar in de winkel zijn hiervoor veel mogelijkheden, laten we die dan ook gebruiken.

Ik heb een jarenlange ervaring op het gebied van retail styling en visual merchandising voor grote retailers opgebouwd maar ook voor kleinere zaken.

Bij restylen kan je winkel in zeer korte tijd een geheel nieuwe en inspirerende uitstraling hebben en dit met een bestaand of nieuw assortiment en dit voor elk seizoen of thema.

Diensten

  • Winkel layout, klantenrouting, hoe koopt de klant
  • Klantenstroming en analyses om uw winkel-layout te verbeteren en hot spots te bepalen of aan te passen
  • Rangschikking van het assortiment
  • Productpresentatie, communicatie, prijssturing
  • Sfeerschepping, inspireren
  • Trends vertalen
  • Een aangename shopingervaring bieden
  • Oplossingen zoeken om uw consument beter te  helpen bij zijn aankopen
  • Coördinatie van uw winkelprojecten
  • Concurrentieonderzoek
  • Coaching en training van uw medewerkers in productpresentaties

Vragen? edit

Of wenst u een offerte?

Neem nu contact op!

Hoe ga ik tewerk bij Visual Merchandising

  1. Kennismakingsgesprek (gratis)
    Ik kom vrijblijvend bij je langs om het dienstenpakket aan je voor te stellen. Alle mogelijkheden en wensen worden besproken.
  2. Visual merchandising op maat
    Quick Scan, met de ogen van de klant.

    1. analyse van de visuele presentaties of
    2. analyse van de winkel : lay-out, hot spots, routing, grouping van de producten, winkelcommunicatie, prijssturing, inspirerende presentaties -en etalages.
    3. bespreking van mijn bevindingen en eventuele actie(s) die kunnen worden genomen. Op deze basis kan een offerte worden uitgewerkt
  3. Briefing
    Tezamen wordt een schriftelijke briefing gedaan van de afgesproken actie(s)
  4. Voorbereiding
    Visualisatie van de actie(s) met moodboard, tijdsplanning, aanpassingen indien nodig
  5. Uitwerking
    Evaluatie van het resultaat, aanpassingen indien nodigFeedback moment (na 1 maand) over de resultaten
    Vanaf 4 keer per jaar bied ik al voordelige jaarcontracten aan. Ook kan ik je helpen met de visuele presentaties in de showroom bij thema’s, acties en nieuwe collecties.